Kostnader bildäck, bilreparationer m.m. i Spanien

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Först och främst, förlåt om detta är OT.

Solen Lyser: OK, då hänger jag med. Jag tolkade det nog mest som att du inte höll med mig om att ett vanligt normalt körkort på 10 år inte behöver bytas ut.

FK är en värld för sig precis som Google Translate...

Hej ja nu vet inte vilket telefonnummer ni har ringt men jag ringde utlandsavdelningen på Gotland svarade direkt så jag hade inga problem ????? sen att personnumret inte funkar det vet jag skulle hyra bil på Statoil och där fick dom inga uppgifter om mig så jag fick ta med en person som vi bodde hos sen får dom inte hyra ut bilar till personer som inte bor i Sverige

När man blivit avvisad av Försäkringskassan får man detta meddelande:
Tyvärr kan vi inte ta emot din beställning
Vi ber dig kontakta Försäkringskassans Kundcenter.

Med ytterligare ett klick kommer detta upp:

Kundcenter: 0771-524 524
Öppettider kundcenter: mån-fre: 8-21, lör 8-15, sön 15-21.
Information om kundcenter och vanliga frågor och svar för dig som ringer oss.

När Försäkringskassans telefonsvararen startar, gör ingeting förrän en livs levande människa svarar.

Jag litar mindre på en tidningsartikel än den text som står på EU-sidorna, jag förutsätter att den informationen är lagligt korrekt. Att ringa till Guardia Civil och DGT verkar ju vara som att ringa svenska Försäkringskassan: man ringer fyra gånger och får fem olika svar.

Sedan står där inte när denna information är inlagd. Vilken information är den senaste?

Du har helt rätt. har du svenskt körkort kan du köra pà det tills det gàr ut.

https://sede.dgt.gob.es/Galerias/tr...acion-permiso-comunitario-31-03-16-INGLES.pdf

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen