rinconada
Känd medlem
Hola,Nu har jag hunnit nästan längst ned och för engångs skull tagit in på en camping. (måste tvätta kläder med mera, kanske även raka mig?)
Har fått låna en vodaphone sticka som fungerar så där..
Annars är det mesta sig likt, fastighetspriserna har gått ner markant, men ack vad det är tröttsamt att bara se efter hus. De flesta är hopplösa, trots att man beskrivit sina önskemål till mäklaren så vill de tydligen bara visa de dyraste objekten. Frankrike är fullständigt uteslutet pga deras skatter. Jag hoppas att Spanien inte går samma väg som de och Grekos, vad gäller skatter. Pratade med en som precis kom från Portugal i samma ärende som jag och han var så less på Portugiska byråkratin som man bara kan bli.
Vi tänker kompisåka uppåt och ta en bättre titt kring Torre och Alicante, vilket rent objektivt verkar vara det bästa kompromissen mellan pris och värmeläget...
Om en vecka skall jag vara hemma i alla fall och kämpa med gräsmattan som brukligt...
Jag har samma erfarenhet av mäklarna. De visas bara dyra hus/lägenheter även om man säger vad gränsen är, alla kostnader inräknat. ))
Så gjorde ett par engelska och skandinaviska mäklare när jag sökte. Nu har tre av dem försvunnit från marknaden. Konkat? För min del blev det en spansk mäklare, med ett litet kontor. De hade (för min börs) humanare priser, och mäklaren sa att direkt att det fanns "prutmån" så att jag kunde buda. Det blev affär...
Lycka till med ditt sökande! Och med resan!