Myggor?

Hej Preciosa,

Ja, det är bara för utomhus som mina släktingar haft denna...fast min hemmagjorda myggfälla som du ser lite tidigare i denna tråd funkar inomhus och utomhus. Fast den hemmagjorda täcker ju inte så stort område för den lockar ju myggen istället så man blir av med dom.

Hörde på P1 för något år sedan att dom svenska myggen flyger max 100 meter i diameter från sin "vattenpöl" ...så om dom spanska myggen är lite släkt med våra så bör en mix av utomhusmyggjägaren ihop med den hemmagjorda minska problemen med tiden....hoppas jag ));)

Fick inte länken att funka som du har.....think

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Preciosa,

Ja, det är bara för utomhus som mina släktingar haft denna...fast min hemmagjorda myggfälla som du ser lite tidigare i denna tråd funkar inomhus och utomhus. Fast den hemmagjorda täcker ju inte så stort område för den lockar ju myggen istället så man blir av med dom.

Hörde på P1 för något år sedan att dom svenska myggen flyger max 100 meter i diameter från sin "vattenpöl" ...så om dom spanska myggen är lite släkt med våra så bör en mix av utomhusmyggjägaren ihop med den hemmagjorda minska problemen med tiden....hoppas jag ));)

Fick inte länken att funka som du har.....

Hej Janne!
Båda länkarna funkar för mig...

Jag har sparat ner din hemmagjorda fälla. Verkar bra :D
Det finns ju vattenpölar både här och där här nere, pooler tex.
Men mest är det nog runt saltsjöarna som det kläcks. Bor ju långt
ifrån och har ju inga mängder av odjuren men det räcker ju med en :(
Chao P :cool:

Hej Janne!
Båda länkarna funkar för mig...

Jag har sparat ner din hemmagjorda fälla. Verkar bra :D
Det finns ju vattenpölar både här och där här nere, pooler tex.
Men mest är det nog runt saltsjöarna som det kläcks. Bor ju långt
ifrån och har ju inga mängder av odjuren men det räcker ju med en :(
Chao P :cool:

Mygg kan inte vara från poolen, så vida man inte klorerar eller använder andra kemikalier.

//Eckhoff

Mygg kan inte vara från poolen, så vida man inte klorerar eller använder andra kemikalier.

//Eckhoff

Finns säkert missköta pooler eller tömda sådana med en skvätt kvar i botten som dessa mygg frodas i....själv så har jag en granne vars jaccuzzi inte har en fungerande pump och därmed inte heller filterfunktion, där tror jag att det kan bli en och annan liten myggrackare med tiden tyvärr ;:(

Preciosa...känns nog lite överambitiöst att bygga min den fälla för en liten stackare...låt henne göra sitt "jobb" så blir du av med den tror jag gapskrattt

Finns säkert missköta pooler eller tömda sådana med en skvätt kvar i botten som dessa mygg frodas i....själv så har jag en granne vars jaccuzzi inte har en fungerande pump och därmed inte heller filterfunktion, där tror jag att det kan bli en och annan liten myggrackare med tiden tyvärr ;:(

Preciosa...känns nog lite överambitiöst att bygga min fälla för en liten stackare...låt henne göra sitt "jobb" så blir du av med den tror jag gapskrattt

Jo jag tänkte på misskötta fula pooler som finns lite här och där.
Jag har inte haft bara en mygga...men en om natten. Tror nog inte
det är samma :)

Chao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen