Plugga Spanska i Spanien!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag vet inte om de har svenskspråkiga, men den skolan i Alicante, där jag studerade hade inte det (Proyecto-Españil) och lärarna pratade inte ens engelska med oss. Men det gick bra ändå.
Tack Preciosa. Königin heter det ju...

Hejsan!!
Jag funderar på att studera spanska (i spanien) till hösten (beroende hur det går med praktik) och undrar om någon som har något förslag? Helst så ska det kunna gå att inkludera in spanskan i min universitet examen.

Vill du kombinera spanskan i i din examen då är det universitet som gäller. För att studera spanska i Sverige krävs minst steg 3 från gymnasiet (eller motsvarande kunskaper). Vad som krävs i Spanien vet jag inte. Men all undervisning är ju på spanska...
och det går fort.

Spanska kurs

Tänkte plugga i Marbella, vilka kurser/skolor kan du rekomendera??

//Lotta

Hej Allihopa!

Vill bara tipsa och dela med mig av mina erfarenheter till er vad det gäller språkstudier i Spanien.

Jag har under flera perioder under mina sex år i Spanien studerat spanska vid olika skolor i såväl Barcelona som Palma de Mallorca och jag har bara bra erfarenheter från dessa kurser. Dels har jag lärt mig spanska på ett bra, roligt och snabbt sätt, men jag har också lärt känna en kultur och ett språk på bästa möjliga sätt.

Alla ni som funderar på att plugga spanska eller redan gör det och har funderingar eller tankar att bolla, varsågoda. Jag jobbar med detta dagligen och kan komma med råd och hjälp om intresse finns. Jag delar dessutom gärna med mig av mina erfarenheter och berättar gärna mer om vad ni nu kan vara nyfikna på.

Välkomna att kommentera och höra av er - och lycka till med spanskastudierna!

/
Lindalalinda

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen