Punta prima

Jeg tenkte sånn generelt utover fra Torrevieja.. Punta Prima, Playa Flamenca, La Zenia, Cabo Roig, Campoamor. Det er jo et lite sentrum på hvert sted med noen butikker og restauranter/barer. Men jeg tenkte nok på området rundt senteret på Punta Prima (Consum, Jysk osv) og restaurantene på andre siden av 332.

Regner med at det er de samme prioriteringene på alle disse stedene i alle fall :)

Edit: Det senteret heter vel Punta Marina kom jeg på. Jeg regner det som Punta Prima.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Punta Marina är det "lilla" centrumet med bl.a. Jysk och Consum. Och inte att förglömma La Piazza, en av restaurangerna på övre plan, med jättebra Menú del dia. Tre rätter inkl. dryck 9.95€ och Woken 8.95€ och Chinarest. 4.95€ och eng.frukost hos Dave's för 2€....
Punta Prima är alltså det "stora" centrumet med bl.a. ett tiotal restauranger där Puccinis är min favorit, tyvärr något dyr men...mums thumb!
rocio

Ja, for meg er begge de to Punta Prima. Jeg er ofte innom der på Consum eller for å spise på vei hjem. Og La Piazza er fantastisk! Det er ofte der jeg havner for å spise når solen skinner. Hører at Ghandi(?) er en av de beste Indiske restaurantene i området her, men også at man må reservere bord... og det glemmer jeg alltid! Og Indiske restauranter er det heldigvis mange av.

Det er også en halvt(?) norsk restaurant der tror jeg. Var med familie og spiste norsk julemat der en gang (Jeg spiste pasta.. er da ikke i Spania for å spise norsk mat!!).

Nya trådar

Back
Toppen