Punta prima

dragspel

Ny medlem
Vi har köpt oss en ny bungalow i punta prima.
Det känns bra. Vi var i Torre i 4 dagar sen bestämde oss.

Jag har några frågor, finns det någon marknad i Punta Prima?
Den lilla badplatsen som såg lite stenig ut är det dit ni som bor där brukar gå. eller finns det någon annan lika nära?
Ni som bor där var handlar ni billigt och bra (mataffär)
och finns det något speciellt bra ställe att handla frukt och grönt?
Lite funderingar fast vi inte ska dit igen förrän i februari.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Dragspel!
Grattis till val av område! Var i Punta Prima har ni köpt? Det vore bra om du beskrev lite närmare så blir det lättare att svara på dina frågor.
Nej, det finns ingen marknad i P.P. Närmaste ligger i Playa Flamenca på lördagar. Dit är det gångavstånd om man inte är rädd för en promenad på 15-20 min.
Den lilla steniga strand du nämner måste vara Nautilus strax bredvid där dom bygger 3 st. 10-våningshus. Det finns många fina stränder i närheten. Bl.a Punta Prima-stranden som är väldigt bra.
Jag "bor" i P.P. sedan -87 och stortrivs :):).
rocio

Vi har köpt hus i det nya området amay som håller på att byggas.
Jätteroligt att höra lite om området. Blir så nyfiken när jag sitter här hemma i kylan hur det är?

Hej Rocio!
Det finns en lite sandstrand t h av restaurangen, precis utanför nya byggnaden. Är den Punta Prima stranden?
Hälsningar
Rolund

Last edited:
Hej rolund!

Om du går ca 500 meter söderut utmed strandpromenaden, från Nautilus, så kommer du till Punta Primastranden. Man tittar ner på den från strandpromenaden. I den bortre änden finns en hiss och så finns det trappor samt den vägen som traktorn tar för att rensa stranden.
Stranden är långsmal och under säsong finns en bar och uthyrning av solstolar.

Restaurante Punta Prima (jag tror den fortfarande heter så) ligger vid promenaden precis i början av stranden fast på inlandssidan.
Hmm, blev det begripligt?
/Helen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Helen!
Nu vet jag var stranden ligger...fast vi har inte gått så långt tills promenad vägen tar slut :)

/rolund

Hej Rolund!
Nej, för Guds skull, den lilla steniga remsan är inte vad man kan kalla strand. Punta Primastranden som nämndes i tidigare inlägg är jättefin, och hålls efter och städas under hela badsäsongen.
rocio

Kan bara hålla med rocio! :)

Där strandpromenaden, den stenlagda alltså, tar slut fortsätter du på gruset utmed havet tills du är framme i början av Punta Primastranden. Därifrån är det stenlagt igen.
/Helen

Vi bor i närheten av Amy
Bygger för fullt där
Vi hade 20 grader i går och sol
Trivs jättebra i området
Ser ut att bli fint idag men nu när solen börjar gå upp

handla

Den lilla badplatsen som såg lite stenig ut är det dit ni som bor där brukar gå. eller finns det någon annan lika nära?
Ni som bor där var handlar ni billigt och bra (mataffär)
och finns det något speciellt bra ställe att handla frukt och grönt?
Lite funderingar fast vi inte ska dit igen förrän i februari.

Om ni tänker gå till lördagsmarknaden (Playa Flamenca) rekommenderar jag att ni tar med en dramaten. Väldigt praktiskt att ha! Man kan handla grönsaker och frukt för hela veckan och slippe bära allt i matkassar.
LIDL har funnits i P.P. Annars är väl Mercadona (om det finns) det bästa med matvaror till bra priser också. Tvål, schampoo, tvättmedel osv kan vara billigare i en Chinabazar (de finns överallt) eller på Domti. Jag tror att det närmaste för er är i Torre, Diego Ramirez. Det finns en affär i Orihuela och San Miguel också. De är affärer där allt kostar 2€ eller lägre. Har mycket varor till hemmet...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Det finns ett antal Chinaaffärer på gångavstånd från Amay :):). Där finns allt, typ varuhussortiment. Det talas ofta om att dom ska ha sämre kvalité på sina varor, men med tanke på deras låga priser så tycker jag iaf att det mesta är väl så bra som i andra butiker thumb. Det är kanske inte NK:s kvalité på kläder t.ex. men det är inte NK:s priser heller. Jag handlar mycket på olika China, och står man bara ut med personalens nonchalanta och uttråkade miner, så tjänar man för det mesta en bra slant på att handla t.ex vard.varor till hushållet där.
rocio

Tack för att ni är så snälla och svarar.
20 grader låter underbart:sol: . Minusgrader och snö här:frusen:.
China ska jag absolut prova och dramaten ska inhandlas.
Finns det någon bra promenadväg in till Torre? Och hur lång tid tar det att gå om man skulle tänka sig att göra det?

.

Grattis till er nya bostad!

Antar att du får trängas på den lilla stranden vid restaurang Nautilus en del när dessa tre TM:s 10 våningshus är klara. I juli månad så var det precis lagom med folk men det kommer inte att vara mysigt med att packa in mer badande där, så jag håller med Helen1 om att gå dessa ca 500 meter söderut till Punta Primastranden som är väldigt fin :)

juldans

"Stranden" vid Nautilus är inte officiellt klassificerad som strand, men Röda Korset är där sommartid. Det finns en mycket bättre liten strand norr om Nautilus som måste ligga rakt ner fågelvägen från Amay. OBS, alltså fågelvägen! Jag vet inte riktigt hur man går dit från Amay, men det finns säkert tips på det också. Själva använder vi oss av PP.-stranden, men har man bil så finns det MASSOR med fina stränder både norr om, och söder om Torrvieja ;;;). Vad gäller antalet fina badstränder ligger nog Costa del Sol i lä ;:(. (Detta var en provokation med anledning av deras arbete med att värva penningstinna köpare :D).
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Jeg liker faktisk den lille stranden ved Nautilus! Perfekt for slike som meg som ikke synes det er særlig spennende å ligge i sanden. Jeg drar som regel ned og bader og setter meg på en av de 3(?) barene langs havet ved siden av etterpå. Enten i solen eller i skyggen. Også perfekt når man har hund. Min hund får vente i 10 minutter i bilen (i skyggen) mens jeg tar mitt bad, så får han bli med på bar og der han kan ligge i skyggen og drikke vann eller hilse på mennesker. Det er dessverre sjelden man får anledning til å ta med hunden om sommeren når det er så varmt, så dette fungerer for både tobente og firbente her i huset.

Det beror på hur fort man kan gå. Raka vägen in till centrum är det. Jag tror 7-8 km.
Drygt en timmes promenix...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen