JAG HÅLLER MED!!
Om ni frågar 100 personer får 100 svar!!
För oss tog det 2 år innan vi bestämde oss.
Det gäller att åka ner och se själv, fråga lokal befolkningen.
Lyssna på era hjärtan!!
Escuchen sus corazones!!
saludosspainsmile
Glömmer ofta en sak, tåget mellan Fuengirola och Malaga som alla gillar, punktligt och säkert så jag bor gärna nära. Tittade på ett 4-rumshus intill station i Torreblanca (Fuengirola) = nära havet också med gångavstånd till playan, platt också men huset var i 2 våningar och sovrummen uppe, plus dålig parkering, såldes efter då det begärdes 155.000. Ett klipp tror jag för en villa där så centralt.
Att åka ner och titta kör mäklare med. Man måste bo ett år på varje ställe för att utvärdera. Fråga hjärtat duger om man är ensam rik och frisk möjligen. Med krämpor, skolbarn och behov av inkomster duger Kalla fakta.
CB är platt och torrt, men CDS är mer varierat och dyrare. Inte så svårt och bor man inte där länge är förspaning på nätet toppen.
Senast hade jag sett drömhuset i ett år, hittade ägaren, letade rätt på 3 hus till att se med adressen klar utan tjafs med mäklare, undersökte skolorna och hittade 3 ställen att jobba på, plus ett bra boende under besöket 5 minuter att gå till drömhuset.
Vi hann med alla hus, drömhuset flera ggr och att roa oss, på en vecka, jobben får vänta på beslut om vi vill flytta.
Där sitter man med dåligt internet och vi hade svenska mobiltelefoner som aldrig användes. Allt kördes på internet.
Nyligen hittades ett platt stort hus nära Fuengirola, kom och se tyckte mäklaren som vanligt, jag hittade det på nätet och var ett platt ödsligt område El horno där en kraftledning strök över tomten, nej tack, den visningen hoppar vi över.