Preciosa
Veteranmedlem
Citera vissa bitar i en text verkar för svårt för mig .
Då ska man helt enkelt se till att man bara vistas 45,60 eller 90 dagar(beroende på hemförsäkring) i sträck och max 182 dagar per år i Spanien. Så kan ingen anklaga en för bedrägeri då. Hemförsäkringen som man har i Spanien, gäller den enbart för hemmet, eller brukar den ha något skydd för personer?
OT först: Om man ska citera en viss del i texten så får man ta bort all annan text MEN hålla fingrarna i styr så man inte
tar bort Quote med klamrar BÅDE i början av texten och i slutet av ursprungliga texten. Har själv lyckats
göra fel liksom många andra Men tar man bort den text som inte ska vara med långsamt så ...
Klammerparanteserna är svåra att sätta tillbaka, letat på nätet När man gjort rätt blir citattexten alldeles för liten numera
efter "lyftet" av forumet.
Åter till försäkringen...ja man ska se till att bara vara dom dagar som den gäller MEN vissa bolag godkänner inte att man åker
hem och vänder...kolla med - jag tror Länsförsäkringar...osäker...Folksam som jag har sa för två år sen att jag kan åka hem
och vända. Nu tycker jag det är så jobbigt att resa så jag betalar dyr förlängd försäkring tills jag går i KK Vågar inte vara
utan numera...
Hemförsäkringen i Spanien har olika villkor, inget med sjukdom/olycka för icke residenta. Däremot så klart inbrott, vattenläckor,
brand och utvidgat till juveler och/eller dyrt bohag om man så vill. Vet fall där bolag hänvisat till ens svenska försäkring vid
inbrott fräckt nog när tex datorer blev stulna
P