skattemyndigheterna

Hej Sotanini!
Ja det var den minsta summa jag hört hittills. Men surt iaf. ca 175E då?
Ja då kostar det ju lite mer att överklaga så det känns som att man nog
inte ska chansa.
Informera...ja. Ábaco har i sina folder skrivit mycket om just denna skatt
men alla har ju inte dom. Och här på forumet har vi ältat det sen flera år :)

Chao P :sol:

Hm,hm..du menar väl 1.750€ think?
rocio
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hur kom det brevet till Abaco?
Läste nånstans att de kommer i brevlådan och om man inte överklagat på 30 dagar är de kört? Vilket är svårt att veta om man inte bor konstant där nere.

Väcker en gammal tråd då jag iaf har svar på denna fråga ifall det finns fler som undrar. Är just på G med ett bostadsköp och använder Abaco som ombud.
Min advokat på Abaco berättade att brevet om extraskatt kommer till den som har varit närvarande vid kontrakts-skrivningen.
Abaco har ett uppdrag på 2 år från mig, men staten/kommunen har 4 år på sig att ta ut den extra skatten. Abaco kommer hur som helst få brevet eftersom det är deras representant som är på plats när kontraktet skrivs på, även om det är på mig fastigheten skrivs via fullmakt.

Skriver du på själv så kommer det till den fastighet du köpt.

Läste en del om att reavinstskatten för fastigheter görs om vid årsskiftet, det kommer bli mycket dyrare skatt för säljaren från 1-december även om själva %-satsen blir lägre. Det hade med att fastigheternas köpepris inte längre ska indexregleras.
 
Hej kinng!

Jo brev från skattefolket kommer ju till den skatterepresentant
man har oavsett om du är med vid notariebesöket eller ej. Ja så länge
du har en representant.
Sen gäller det att hålla koll på postlådan så man inte missar brevet vilket
kan vara mycket olyckligt.

Vad har du för källa på detta med reavinstskatten? Läst var?

Chao P :sol:
 
Hej kinng!

Jo brev från skattefolket kommer ju till den skatterepresentant
man har oavsett om du är med vid notariebesöket eller ej. Ja så länge
du har en representant.
Sen gäller det att hålla koll på postlådan så man inte missar brevet vilket
kan vara mycket olyckligt.

Vad har du för källa på detta med reavinstskatten? Läst var?

Chao P :sol:

Hej P. Det var mäklaren som berättade att det var ny skatt på gång. Det är flera skatter som ändras 1 januari. Här kan du läsa om reavinstskatten.

http://www.abacoadvisers.com/spain_explained/blog/taxes/capital-gains-tax-spain

Och här är info om övriga skatter som ändras. Artikeln är sedan september så jag vet inte om alla skatter ändras enligt förslag.

https://www.blevinsfranks.com/News/BlevinsFranks/BlevinsFranksNews?ArticleID=681

EDIT: det finns säkert massor källor om detta på Spanska men det är inget språk jag behärskar än. Men du kan väl flytande spanska?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen