Släng sopor

Fast vänta lite! IGEN! (Tror jag jar tagt upp det tidigare i någon tråd.)

Bara för att man ställer ut något vid kontainrarna och att det sedan försvinner så innebär det inte att det är lagligt!

Jag såg i någon tidning en annons från t ex Benalmádenas kommun att det är dryga böter på att ställa möbler vid kontainrarna. Och då menar riktigt HÖGA!

Kommunerna - och då vågar jag nog påstå att det gäller merparten av Spaniens kommuner - vill inte alls att man ställer ut oönskade möbler på detta sättet. Visst försvinner de men vet ni om det är kreti/pleti eller kommunanställda som forslar bort dem?

Jag läste en artikel om en Málaga-kommun som hade miljonkostnader per år för att ta hand om denna typen av sopor i stället för att invånarna ringer ett speciellt nummer och ställer ut sakerna på ett visst datum. Misstänker att det är sätt lika över landet...?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
"Bara för att man ställer ut något vid kontainrarna och att det sedan försvinner så innebär det inte att det är lagligt!"

Eller att det är vanliga människor som tar han dom det, kan ju lika gärna vara sopgubbarna som varit framme...

Ställ ut möblerna på morgonen :coolsmilie: och jag är övertygad om att dom inte finns kvar på kvällen/natten när "sopgubbarna" kommer för att tömma. Dom gånger vi har ställt ut microugn (med lapp på med texten: Funciona), möbler, golvlampor och annat i gott skick så har allt hämtats, i det närmaste, innan vi har hunnit in i bostaden igen. Jag har aldrig varit med om att något stått kvar på em. Den dagen det sker, och vi har något i möbelbäg att kasta, så lovar jag att ringa den myndighet som hanterar den typen av "sopor" thumb.
rocio

Ja det stämmer att allt försvinner på rekordtid. Själv har jag ställt ut mycket möbler
av olika slag eftersom jag flyttat en del. När jag ställde ut ett matbord och gick för att
hämta stolarna, var bordet redan borta. Det var ju synd för stolarna hörde ihop med
bordet :)

Nya trådar

Back
Toppen