Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Rekker det med 3mb bredbånd til slingbox ?
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hei igjen
Opplever dere att slingbox som dere har henger opp seg, og må restartes ? Hvordan fikser dere dette i så fall ?
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Jag körde med Slingbox under ett par år... den brukade hänga sig någon gång varanann månad eller så, så den i Sverige som den stod hos fick starta om den.
I min ände hade jag en slingcatcher kopplad till TV:n. Jag tror inte de säljer den nuförtiden.
Det jag inte riktigt gillade med sling var bristen på kompabilitet med vissa TV-boxar, så vad man kunde stryra kunde bli väldigt begränsat. Funktioner som konfigurationsmenyer eller inspelningsfunktioner på den enhet som styrdes kunde vara oanvändbara.
Också extremt segt att byta kanal - tar 10-15 sekunder - och bildkvaliteten var sämre än man med samma bandbredd får från de olika Webb-TV Play kanalerna, t.ex SVTPlay eller TV4Play. (Upplänken i Sverige var 100Mbit, så det var inga problem - men det måste man också tänka på, att upplänken i hemlandet är tillräckligt bra. Om man sitter på något typ 10Mbit nerströms men bara 1Mbit uppströms i Sverige, så glöm Slingbox.)
Er virkelig 1Mbit uppstrøms for lite , ofte har man bare halvparten, litt merkelig det der med slingbox, mange er jo kjemperfornøyd, mens andre mener det er verdiløst.
Jag har inte något snabbt bredband men det funkar väldigt bra ändå. Men skall du vara 100% säker så är det bättre att öka prestandan lite för visst händer det att den "laggar" nån gång. Nu kör jag en slingbox solo men det kanske är lite mer prestanda krav om man väljer HD varianten.
Hei
Du som er fornøyd med slingbox Jannemann, vilket upp hastighet har du i sverige ?
Ett bra erbjudande