Slingbox.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hei igjen
Opplever dere att slingbox som dere har henger opp seg, og må restartes ? Hvordan fikser dere dette i så fall ?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej och God Jul.

Ang. Slingbox som "hänger sig", All sådan utrustning får fnatt ibland och då är det bara att starta om igen. Alltså dra ur strömkabeln/vänta ett tiotal sekunder och sedan köra.

Ang. vilken hastighet som gäller; Det är inte hastigheten iofs. som skapar problemen utan stabiliteten i anknytningen. Kolla hastigheten på www.speedtest.net, men viktigast av allt kolla stabiliteten på www.pingtest.net.

Lycka till önskar Göran i Mijas Pueblo
 
Hei igjen
Opplever dere att slingbox som dere har henger opp seg, og må restartes ? Hvordan fikser dere dette i så fall ?

Det är inte så på vår box...
Du kanske skall kolla upp att du har rätt hastighet från din Internetleverantör till att börja med. Prova med denna sida http://www.bredbandskollen.se/

Om allt stämmer med hastigheten så bör du nog skicka iväg ett e-mail till importören eller ställa frågan på forumet hos Slingbox med frågan vad som kan vara felet. http://support.slingbox.com/go/answers-help

Lycka till!

:sol:
 
På tre år har jag bara behövt ringa en gång till den som har slingboxen. Dra ur strömmen , anslut igen och sedan fungerar det!
 
Hei
Takk for alle svar, og God Jul til dere også.

Nå har det seg slik att jeg har ikke kjøpt noen slingbox ennu, og har inget bredbånd i Spanien enn, så driver bare og skjekker opp hvordan det muligens vill fungere, tror jeg kommer til å gå for denne løsning, særlig når man bare er i Spanien noen ganger pr år, virker til å bli den billigste løsning.

Når det gjelder spørsmål om box kan heng/låse seg, er jo dette ett problem om man er i Spanien og box i norge, men ser der går og kjøpe en fjernstyrt bryter på clas Ohlson, kanskje fin om dette skulle skje.
 
Hade jag haft slingboxplatsen obemannad så hade jag satt den på timer. På detta sätt hade den resettat sig varje natt t.ex.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag körde med Slingbox under ett par år... den brukade hänga sig någon gång varanann månad eller så, så den i Sverige som den stod hos fick starta om den.
I min ände hade jag en slingcatcher kopplad till TV:n. Jag tror inte de säljer den nuförtiden.
Det jag inte riktigt gillade med sling var bristen på kompabilitet med vissa TV-boxar, så vad man kunde stryra kunde bli väldigt begränsat. Funktioner som konfigurationsmenyer eller inspelningsfunktioner på den enhet som styrdes kunde vara oanvändbara.
Också extremt segt att byta kanal - tar 10-15 sekunder - och bildkvaliteten var sämre än man med samma bandbredd får från de olika Webb-TV Play kanalerna, t.ex SVTPlay eller TV4Play. (Upplänken i Sverige var 100Mbit, så det var inga problem - men det måste man också tänka på, att upplänken i hemlandet är tillräckligt bra. Om man sitter på något typ 10Mbit nerströms men bara 1Mbit uppströms i Sverige, så glöm Slingbox.)
 
Last edited:
Jag körde med Slingbox under ett par år... den brukade hänga sig någon gång varanann månad eller så, så den i Sverige som den stod hos fick starta om den.
I min ände hade jag en slingcatcher kopplad till TV:n. Jag tror inte de säljer den nuförtiden.
Det jag inte riktigt gillade med sling var bristen på kompabilitet med vissa TV-boxar, så vad man kunde stryra kunde bli väldigt begränsat. Funktioner som konfigurationsmenyer eller inspelningsfunktioner på den enhet som styrdes kunde vara oanvändbara.
Också extremt segt att byta kanal - tar 10-15 sekunder - och bildkvaliteten var sämre än man med samma bandbredd får från de olika Webb-TV Play kanalerna, t.ex SVTPlay eller TV4Play. (Upplänken i Sverige var 100Mbit, så det var inga problem - men det måste man också tänka på, att upplänken i hemlandet är tillräckligt bra. Om man sitter på något typ 10Mbit nerströms men bara 1Mbit uppströms i Sverige, så glöm Slingbox.)

Er virkelig 1Mbit uppstrøms for lite , ofte har man bare halvparten, litt merkelig det der med slingbox, mange er jo kjemperfornøyd, mens andre mener det er verdiløst.
 
Er virkelig 1Mbit uppstrøms for lite , ofte har man bare halvparten, litt merkelig det der med slingbox, mange er jo kjemperfornøyd, mens andre mener det er verdiløst.

Jag pratar om i hemlandet, anslutningen som själva slingboxen är kopplad till.
Eftersom den använder just upplänken för att strömma video ut på internet, som du sedan tar emot på din anslutning i Spanien. Om upplänken hemma är bara 0.5 Mbit spelar det ingen roll om du har 10Mbit nedströms i Spanien - det snabbaste det kan bli är ju 0,5 Mbit. Och normalt behöver man minst 3Mbit för att få någorlunda kvalitet på videon. Det som gäller för nerladdningshastighet i Spanien gäller ju naturligtvis för uppladdningshastigheten hemma i Sverige, eller Norge, eller var det nu är. Helst ska upplänken hemma vara betydligt mer för att det ska bli bra, eftersom du måste räkna med förluster i överföringen också.
 
Jag har inte något snabbt bredband men det funkar väldigt bra ändå. Men skall du vara 100% säker så är det bättre att öka prestandan lite för visst händer det att den "laggar" nån gång. Nu kör jag en slingbox solo men det kanske är lite mer prestanda krav om man väljer HD varianten.

Hei
Du som er fornøyd med slingbox Jannemann, vilket upp hastighet har du i sverige ?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Inser att det kanske vore något att prova med slingbox. Får ta reda på mer. Nu använder vi en tunnel som funkar jättebra, kan se det vi vill via datorn och kopplad till teven via en hdmikabel. Vi har hastighetet på internet hemma i Stockholm med uppladdning på 39,22 Mbits/sek och nerladdning på 29,35 Mbts/sek. Och som jag förstår så påverkar detta överföringen till Spanien.
 

Nya trådar

Back
Toppen