Solskenshistoria om Telefonica

Tänk också på att masterna har en begränsning!
Man testar, det funkar bra, och sedan efter en månad så har ett gäng andra också skaffat mobiltbredband på samma mast där de använder full kapacitet för nedladdningar och annat... och vips så orkar inte masten med längre med nedkopplingar och störningar som resultat. :-(

Sant! Detta gäller ju även trådbundet

Göran:(

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Anders Ö: Jag tycker inte att din länk heller är helt att lita på. Alla uppgifter finns på Astras hemsidor. Inklusive beräknat täckningsområde. Ser ut som om Torre skulle kunna klara sig med lite tur. Costa del Sol verkar helkört.

Det finns ju även möjligheter efter omstruktureringen att ta ner vissa av kanalerna via andra satelliter, men då är det kodat. Koderna brukar finnas på internet, men det blir ofta tidsglapp innan man hinner leta upp nya koderna. Redan så har några kanaler försvunnit från Freeview-mottagarna, och de som har Skypaketet har nyligen upplevt att de nya BT Sport har försvunnit. Det är alltså även fråga om avtalsstrider mellan Britterna och Eutelsat vem som äger rättigheterna.

Jag menar givetvis inte att man ska drabbas av panik så länge en befintlig parabol fungerar, men det finns faktiskt firmor som vill sälja/montera dessa än idag. Det är bara att vänta!

En orsak till att jag inte väntade var att vi vill se alla Brittiska sportkanaler, vilket inte går utan ett "riktigt" Sky-abonemang. Skall även sägas att de med "riktiga" abonemang inte kommer att drabbas. Typ, engelsmän som har sitt Sky-kort med sig på semestern. (Förutom just nu som jag nämnde förlusten av BT Sport som har engelska ligamatcher t.ex.)

Simma lugnt än så länge!

Göran

Hej Göran, jag vill inte vara petig men de teoretiska täckningskartorna för ASTRA 2E´s UK Spot Beam visar bara hur täckningen når en bit in i Frankrike. Troligen vill man ligga lågt med den möjliga täckningen av resten av europa för att inte irritera rättighetsinnehavare.think

Anders

Hej Anders. Du har helt rätt att vi inte behöver vara petiga. Framtiden får utvisa vad som händer. På den fjärde bilden uppifrån finns "teoretiska" parabolstorlekar. Du vet väl att om inte kartan stämmer med verkligheten så ska man gå efter kartanthumb
http://www.astra2.org/astra2f-maps.html
Göran

Last edited:
Telefonica (Movistar) är toppen även i Barcelona

Hej
Vill bara stämma in på att Movistar (Telefonica) är super bra även uppe i Barcelona.
Vi började att beställa ett Adsl abonnemang av Vodafone till vårt kontor och efter sisådär två timmars dividerande med deras engelskspråkiga... kundtjänst så fick vi bekräftat att det skulle ta Max 5 dagar att få det installerat. Efter att jag lagt på luren så kom det ett sms att beräknad leveranstid var 40dagar.... varpå jag ringde Vodafone igen men då kunde man bara avbeställa på Spanska... och min spanska var för dålig för detta fick jag veta.... Efter en veckas dividerande med Vodafone lyckades jag efter mycket högt tonläge till slut avbeställa detta och gick i stället in på en Movistar affär. Tjejen kunde bara några ord engelska och min spanska är än så länge begränsad men vi löste ett 100mb fiber abonnemang som skulle ta Max 5dagar att få installerat. Tro det eller ej men redan på morgonen dagen efter dök det upp en trevlig tekniker och efter 3h så fungerade allt!
Så mina rekommendationer är att skippa Vodafone Espana när det gäller allt om ni inte vill ha huvudvärk i onödan och använd Movistar!

Bra att du lyckades att lösa inkopplingen. Jag försökte inte ens via Telefonicas kundtjänst utan direkt i Movistarbutik. Det intressanta är att när räkningen kommer så betalar du i förskott för telefonlinjen och efterskott för ADSL. (möjligen tvärtom)

Ska bli mycket intressant att se hur det fungerar med att flytta abonnemanget som vi ska göra första februari. Jag tog en rövare och skickade ett mail om detta till deras kundtjänst (Googleöversatt) och fick ett vänligt svar efter någon dag där man förklarade att det inte var någon extra kostnad med flytt, men de behövde 20-25 dagar på sig att förbereda detta. De ville också snarast veta vilket telefonnummer som har varit inkopplat för att veta vilken hastighet de kan erbjuda.

Eftersom jag då har ca fyra månader kvar på mitt årsabonnemang hoppas jag allt fungerar. Det unika i deras avtal är att Movistar-ADSL löper på 12 månader, medan jag kan säga upp telefonlinjen efter 6 månader. Skulle vilja se det ADSL som fungerar med avstängd telefonlinje!!

Fortsättning följer! Hälsar Göran i Mijas Pueblo

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen