Anders Ö: Jag tycker inte att din länk heller är helt att lita på. Alla uppgifter finns på Astras hemsidor. Inklusive beräknat täckningsområde. Ser ut som om Torre skulle kunna klara sig med lite tur. Costa del Sol verkar helkört.
Det finns ju även möjligheter efter omstruktureringen att ta ner vissa av kanalerna via andra satelliter, men då är det kodat. Koderna brukar finnas på internet, men det blir ofta tidsglapp innan man hinner leta upp nya koderna. Redan så har några kanaler försvunnit från Freeview-mottagarna, och de som har Skypaketet har nyligen upplevt att de nya BT Sport har försvunnit. Det är alltså även fråga om avtalsstrider mellan Britterna och Eutelsat vem som äger rättigheterna.
Jag menar givetvis inte att man ska drabbas av panik så länge en befintlig parabol fungerar, men det finns faktiskt firmor som vill sälja/montera dessa än idag. Det är bara att vänta!
En orsak till att jag inte väntade var att vi vill se alla Brittiska sportkanaler, vilket inte går utan ett "riktigt" Sky-abonemang. Skall även sägas att de med "riktiga" abonemang inte kommer att drabbas. Typ, engelsmän som har sitt Sky-kort med sig på semestern. (Förutom just nu som jag nämnde förlusten av BT Sport som har engelska ligamatcher t.ex.)
Simma lugnt än så länge!
Göran