Spansk musik

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej lintz, vilken musik är i ropet just nu i Madrid. Vilka artister?

Artister här, hmm det är en väldigt bra fråga. I ärlighetens namn har jag faktiskt lyckats gömma mig från nattlivet då jag bor en bit utanför centrum. Men generellt av de ställena som jag har besökt, så är det extremt varierande. Madrid med de ca 45,000 cafeterior och barer, och de flesta försöker hitta sin nisch att locka kunder med. Under tiden som jag varit här har jag hört ganska mycket gamla Amerikanska låtar tex "Eye of a tiger", "You're in the army now". På diskoteken någon techno/ trance remix av vad som helst. Sist jag var på disco hörde jag en svensk låt. Om jag inte minns fel gick texten ungefär så här "Hej här kommer seger tåget glider in på techno spåret." För att göra göra en snabb resumé.

Vad klubb eller bar ägaren vill spela. Men oftas mer spansk språkligt. Reggaeton osv.

Detta är Freaky Tamara (som för övrigt nu heter nàgot helt annat)
YouTube - Tamara - No cambié - ??????? ??????

Och nu när jag ändà är inne pà spanska musik freaks, sà màste man ju nämna Silvia Padilla.
Stjärnan fràn "Factor X" YouTube - ponte el cinturon
Castingen fràn Factor X är ännu roligare
YouTube - 03 Factor X 2007 ESPAÑA Silvia Padilla PONTE EL CINTURÓN! (varning för ont i magmusklerna)

Visade "Ponte el cinturón" för min flickvän som direkt började sjunga på texten. Hon rekomenderade direkt de här två.

Jonathan No Te Metas Pa Lo Hondo - KAMELO PUNTO SEMOS(youtube)

Guaperas total - Kamelo punto semos(youtube)

Är tydligen vinnarna av spanska talang något år.

Förövrigt spanska favorit låten just nu. Är en cover på "Dust in the wind - Kansas" men den bästa som jag hört hittills.
Mägo de oz - Pensando en ti(youtube)

Visade "Ponte el cinturón" för min flickvän som direkt började sjunga på texten. Hon rekomenderade direkt de här två.

Jonathan No Te Metas Pa Lo Hondo - KAMELO PUNTO SEMOS(youtube)

Guaperas total - Kamelo punto semos(youtube)

Är tydligen vinnarna av spanska talang något år.

Förövrigt spanska favorit låten just nu. Är en cover på "Dust in the wind - Kansas" men den bästa som jag hört hittills.
Mägo de oz - Pensando en ti(youtube)

Skön look de hade "guaperas total"!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Då jag inte hittade något tidigare tråd så tänkte jag att det kan vara dags att skapa en för den spanska musiken. Vilka låter spelas på stereon i ditt hem. Eller kanske i bilen?

Här kommer några som jag för tillfället lyssnar mycket på.

PS: Bara Spansk musik tack, eller specificera om det bara är en "spansk språklig" sång spainsmile

Va kul med en tråd om spansk musik. Jag älskar latinamerikans musik och då tänker jag främst på reggeaton, bachata, salsa, merengue och cumbia. Den spanska musiken och kulturen är några av mina största intressen. Finns det någon mer där ute som delar min passion?

Får man rekomendera några artister (ja gör d iaf:)

Reggaton: Don Omar, Daddy Yankee, Winsin y Yandel, Hector y Tito, Tego Calderón (för den som vill ha mer namn,hojta till)
Merengue: Elvis Crespo, Juan Luis Guerra, proyecto uno, Eddy Herrera
Bachata: 24 horas, extreme, montchy y alejandra, aventura, Zacarias Ferreira, Anthony Santos
Salsa: Victor Manuel, wilfrido vargas, Jerry Rivera, Frank Reyes, Celia Cruz
Cumbia: Rafaga, Grupo Deseo (det finns en hel andra cumbiagrupper, men det skiljer mycket på cumbian beroende på om den är från Colombia, Ecuador, Peru eller Argentina

Nya trådar

Back
Toppen