Starta eget måleri i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg att mitt inlägg blev som "oregistrerad" så gör en dubbelpost så det blir rätt

Hej!
Blir lite sent svar men bättre sent än aldrig brukar man ju säga
Såg din post nu iom att jag inte besökt sidan på länge p.ga dels hektiskt liv utanför tangentbordet med b.la utlandsresa,mycket jobb m.m

Tyvärr har det inte hänt något alls direkt som är värt att berätta.

Har haft mail kontakt med en del personer inom "branschen" men tyvärr ser deras prognoser inför framtiden inte så ljusa ut.

Har väll även börjat tvivla starkt på om det verkligen är måleri jag vill syssla med resten av mitt förhoppningsvis långa liv(flytta till Spanien vill vi dock så klart fortfarande)
Så har väll börjat titta så smått efter andra jobb alternativ i både Spanien och Sverige.
Så om ni har några ideer posta dom gärna.(Lovar att vara mer aktiv här igen )

Hur har ni Spanien bor det i dagsläget då?
Varit en varm och bra sommar?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
tråkigt att höra.. men instämmer med att det är inte bästa tiden att start något hantverkeribranschen mm.

Mycket bra väder har vi haft här nere.. ;) fyra regndagar cirka, sen i april/maj..
Även fast det är lite dystrare konjuktur i de flesta europeiska länder behöver det inte betyda att folk inom dessa brancher inte "får" jobb och jobbuppdrag, detta är någonting som behövs hela tiden oavsett konjuktur, dessutom har det aldrig varit så många nordbor som flyttar , utvandrar till Spanien som 2007, statistik för 2008 har inte kommit, men tror att det är en stigande siffra.
Ge inte upp, vill du flytta ner så kommer det att ordna sig, man får anstränga sig lite mer och vara mer uppfinningsrik!

Mycket bra väder har vi haft här nere.. ;) fyra regndagar cirka, sen i april/maj..
Även fast det är lite dystrare konjuktur i de flesta europeiska länder behöver det inte betyda att folk inom dessa brancher inte "får" jobb och jobbuppdrag, detta är någonting som behövs hela tiden oavsett konjuktur, dessutom har det aldrig varit så många nordbor som flyttar , utvandrar till Spanien som 2007, statistik för 2008 har inte kommit, men tror att det är en stigande siffra.
Ge inte upp, vill du flytta ner så kommer det att ordna sig, man får anstränga sig lite mer och vara mer uppfinningsrik!
Gett upp har jag absolut inte.
Men har börjat leta eter andra typer av jobb :)
En flytt SKA bli av frågan är bara när ;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nytt land och tre månader

Okey,baserat på det du skrev så verkar det ju faktiskt vara bra mycket billigare i Spanien.
Verkar även som att det jag hört om en snitt inkomst på 1000Euro/månad inte stämmer.

Självklart ska jag kolla upp allt som bara går att ta reda på innan jag bestämmer mig och även om jag bestämmer mig för en flytt på prov så blir det nog tidigast till hösten.
Måste ju få med mig sambon och hon är inte lika sugen ;;;;)
Funderar på att e.v göra en "Studieresa" i sommar och scouta teränngen lite,kanske söka upp något måleri och be att få se hur dom jobbar m.m
När jag var i Spanien i somras så hörde jag att tapeter inte är så vanlig väggbeklädnad i Spanien?
Stämmer detta?
Isåfall kanske det skulle vara en utmaning att försöka introducera med tapeter!

Det svåra med sånna här tankar är nog att VÅGA.
Antagligen löser det sig men är samtidigt svårt att ge upp ett bra jobb,Hus m.m för att kasta sig in i något man inte vet var det hamnar.

En annan intressant fråga till er Svenskar som bott i Spanien ett tag.
Hur lång tid tar det innan allt blir "vardag",om ni förstår vad jag menar.
Dvs.Man är inne i hamsterhjulet igen och bara springer och springer men kommer ingen vart.
En av anledningarna till att jag just vill flytta är för att jag 'är så HIMLA trött på det och anser mig själv vara värd något mer än att bara äta,sova,jobba.
Nackdelen skulle ju vara om man efter säg 3 månader är inne i samma sak fast i ett nytt land;:(
Så hur lång tid tog det för er?

Mycket tankar och mycket text,hoppas någon orkat läsa och svara.
Fler tankar om ett eget måleri i Spanien välkomnas med !

Hej

Skall någon klara av att intergrera sig i ett nytt land med främmande språk, på några månader, då krävs en stab av kunniga mäniskor som som kan språket och arbetar heltid i dessa månader.
Ett par år minst innan vi fick grepp om det viktigaste och vi hade inget arbete att sköta. Det som är lurigt, är att det finns så många som tror sig veta saker och ting, som bott här i många år. Men vid nogrannare kontroll, framförallt med myndigheter så är detta många gånger bara rykten.
"Två-tre ärenden om dagen, en lyckad dag!":)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen