Svenska Skolan

Det man ska tänka på med hemundervisning är att det kan krävas godkännande från kommunen, det är alltså inte rektor som får ta det beslutet. Som vårdnadshavare måste man visa att man är insatt i läroplanen och aktuella kursplaner. Är lärare själv, skulle aldrig ägna mig åt hemundervisning av mina egna barn, det är mitt yrke och mina barn är fritid och familj.

Då kan det skilja sig från kommun till kommun. Jag vet fall där rektorn har beslutat och ingen annan. (Jag är också lärare) Hemundervisning är bra i de fall där man saknar pengar (privata skolor är dyra) och man inte vill ha sina barn i en spansk skola.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ja ja.. Ser ut som man får bekosta skolgången själv då min kommun här hemma inte delade ut skolpeng för utlandsstudier . Och det är ju tydliga regler ang stadsbidraget med. Någon som vet om mat ingår i skolavgiften i Torrevieja ?

Ja ja.. Ser ut som man får bekosta skolgången själv då min kommun här hemma inte delade ut skolpeng för utlandsstudier . Och det är ju tydliga regler ang stadsbidraget med. Någon som vet om mat ingår i skolavgiften i Torrevieja ?

Hej Hek!
Skolan heter Skandinaviska skolan och ligger på Orihuela Costa
och tillhör Orihuela kommun.
Här kan du läsa lite av varje:
http://www.skandinaviskaskolan.com/

Chao P thumb

Nya trådar

Back
Toppen