Hej!
Tilläggsförsäkringen får man alltid en fråga om man vill ha. Vi tackar alltid nej eftersom vi betalar med ett kreditkort som täcker den försäkringen. De flesta svenska bankkort knutna till Mastercard eller Visa har dessa extra försäkringar. Håller med dig om att tillägget för full tank känns onödigt högt och vi har ifrågasatt detta. Svaret vi fått är att man även får betala för servicen att hyrbilsföretaget tankat upp bilen... Rätt eller fel men samtliga hyrbilsföretag tillämpar denna policy. Vi har valt att acceptera även om det innebär ett påslag på ca 10 euro än om vi själva tankat.
För övrigt är det ju ändå väldigt billigt att hyra bil i Spanien. Jämför med t ex Tyskland eller Sverige....
Nyfiken på hur ni löser parkeringen av er bil??? :sol:
Men är du säker på att du är helt försäkrad med ditt bankkort? Vad jag förstår täcker det för det första enbart självrisker upp till 10.000 kr. Och för det andra så, om jag uppfattat det rätt, så handlar tilläggsförsäkringen inte bara om självrisken utan att du är helt OFÖRSÄKRAD när det gäller skador på däck, backspeglar, underrede med mer. Självriskeliminering hjälper dig inte om du inte först har en försäkring.. Men har di full koll på detta? Jag är väldigt osäker och känner mig så illa tvungen att ta tillägget för 69 kr per dag..