Vilket nyckelskåp?

Felde

Ny medlem
Halloj!

kikar på nyckelsåp (sånt man sätter utanför dörren och låser in nycklar med). Vi hade ett men det har gått sönder och behöver ersättas

Är det något särskilt att tänka på? Något märke att rekommendera? Något som är extra bra? vad ligger på på i pris ungefär?

Var hittar jag det lättast?

Har inga problem att ta mig till exempelvis Veles-Malaga om det skulle underlätta men är utbudet och priser liknande i Nerja så köper jag det gärna lokalt.

tack på förhand!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vet faktiskt inte vad det var för något. Ingick med lägenheten. Ba vår städfirma byta kod på det, vilket inte fungerade så får helt enkelt byta. (Kass kvalitet?).det var ej åverkan iallafall :)

Får ta och kika när vi är nere. Läst en del om masterlock boxar som borde vara ok!

Nyfiken, men varför har man ett nyckelskåp utanför dörren? För mig låter det som något som går emot all logik, men jag missar troligen något.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Skåpet måste vara rejälare än dörren, annars är det inte mycket vits.
:)
Finns säkert såna skåp.

Nyfiken, men varför har man ett nyckelskåp utanför dörren? För mig låter det som något som går emot all logik, men jag missar troligen något.

Många uthyrare använder det för att lämna ut nycklar till hyresgäster.
Vi behöver det då vår dörr går i lås om vi stänger dörren. Vill inte hamna i läge där nyckeln ligger kvar på insidan ;)

Nyckelskåp för utvändig montering är belagt med kodlås. Vidare så bör man om möjligt inte montera den på ett sådant sätt att det är uppenbart till vilket hus/lägenhet den tillhör.

Många uthyrare använder det för att lämna ut nycklar till hyresgäster.
Vi behöver det då vår dörr går i lås om vi stänger dörren. Vill inte hamna i läge där nyckeln ligger kvar på insidan ;)

Nyckelskåp för utvändig montering är belagt med kodlås. Vidare så bör man om möjligt inte montera den på ett sådant sätt att det är uppenbart till vilket hus/lägenhet den tillhör.

Mitt tips är att montera ett genogmgånde dörrhandtag -tar inte många minuter att montera, så slipper du att bli utelåst!

Joe :sol:

Nya trådar

Back
Toppen