Alltså...det är ju alltid svårare att inte vara på plats när nåt händer...det är ju en hemsk händelse.
Ringa f.bolag eller vilket spanskt bolag av andra slag är inte lätt. Språket är ju alltid en barriär tyvärr.
Jag har bara bra erfarenhet av Mapfre och fått bra hjälp varje gång. Dom har ju egna hantverkare av alla slag.
Flera jag känner och känt har och haft dom. Lite dyrare men tycker att dom skött sig bra...Ja jag har ju varit med om
många försäkringsärenden under åren...
Alldeles nyligen ordnade dom till det bra när motpartens f.bolag - om det öht fanns något, betedde sig konstigt vid läcka. Tog på sig att fixa till det ändå! Skickade proffs!!
Ábaco advisers liksom andra advokatfirmor har ju alltid något f.bolag att hjälpa till med då kunderna så klart oftast inte vet
vad som finns och hur man beställer då man måste ha försäkrat från första dagen.
Ábaco har jag haft att göra med i 20 år vid alla köp/sälj när jag hjälpt folk...lite dipp hade dom ett tag när
vissa nyckelpersoner lockades över till nordiska mäklare som så klart gav bättre betalt.
Jag och många andra jag känner har och haft Allianz också och som är ett av de största försäkringsbolagen i världen och
dom har skött sig alldeles utmärkt varje gång jag, närstående och bekanta haft alla möjliga problem med läckor, inbrott mm mm.
Ofta beror problem på att man råkar på personer anställda som inte kan jobbet tillräckligt, språket osv...eller är nya.
I Spanien är telefon och mejl inte prio 1...fortfarande.
Tror det blir bra när du kommer ner Kjell
Hoppas jag verkligen!
P ♥