Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Går ju även att installera en säkerhetsdörr - det enda kravet communityn har är att den inte ska skilja sig från andra befintliga dörrar utseendemässigtJa, om dörren öppnas inåt är det ju lite knepigt med ett galler innanför dörren
fast varför bara prata om ytterdörren - minst lika ofta tar sig ju tjuvarna in andra vägar (som i mitt fall) som genom terrassdörren, fönster etc.Går ju även att installera en säkerhetsdörr - det enda kravet communityn har är att den inte ska skilja sig från andra befintliga dörrar utseendemässigt
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Jag har hellre galler, bra att man kan öppna dörren utan att öppna gallret om nån ringer på eller omGår ju även att installera en säkerhetsdörr - det enda kravet communityn har är att den inte ska skilja sig från andra befintliga dörrar utseendemässigt
Är nog mera att se som ett komplement till övrigt skalskydd o i ditt fall kanske det gjort att de inte fått med sig så många prylar då det till syvende og sist är lättare att ta sig ut genom en "lättöppnad" dörr än att fira upp en massa gods via vägen de tog sig in...fast varför bara prata om ytterdörren - minst lika ofta tar sig ju tjuvarna in andra vägar (som i mitt fall) som genom terrassdörren, fönster etc.
Det finns ju tittögon Själva har vi ett videoöga så vi lätt kan se om den påringande har en blomsterkvast i näven eller ngt mindre behagligt..Jag har hellre galler, bra att man kan öppna dörren utan att öppna gallret om nån ringer på eller om
man vill ha korsdrag
Hade säkerhetsdörr sist och visst är det bra...svårt forcera men det hade "dom" gjort iaf med att slå bort karmarna
som sprintarna går in i...Det var ju tomt i det huset då...ockupationer av 6 banklägenheter.
Men "dom" ser ju inte skillnad på säkerhetsdörr och vanlig beroende på utseendet på den och "dom" försökte
iaf gå in innan i den jag flyttade in i men lyckades bara få bort kolven så ett stort hål blev resultatet. Dörren satt fast
Chao P
Och vad har då hänt sedan sist.
Ca. en vecka efter att jag hade bett Abaco ta kontakt med Mapfre (eftersom de vägrade att både lyssna på och prata med mig) så hade jag inte hört något. Skickade då ett mail till Abaco och undrade om de hade fått något svar. Efter några dagar så svarade dom att mapfre hade sagt till dom att de nu hade betalt in en summa på mitt bankkonto. Jag hade dock inte fått någon skriftlig (eller någon annan) bekräftelse från mapfre om att så hade skett och tyvärr har jag här nere inte ett sådant bankkonto att jag själv kan logga in på det för att kolla. Gick därför ner till banken och bad dom kolla och det visade sig att de faktiskt hade betalt ut ca 1250 EUR. Dvs jag hade uppskattat värdet av det stulna till 1950 EUR, men 1250 var precis det belopp som "skaderegleraren" hade kommit fram till. Vet inte hur han hade fått fram det beloppet eftersom mapfre inte ville svara på detta. Det var ju t.o.m. flera saker som fanns upptagna i polisprotokollen som de helt hade struntat i att räkna med. Nåväl - mapfres utmattningsteknik gentemot mig hade i alla fall fungerat och jag kommer inte att driva detta vidare.
Hur har jag då gjort nu
1/ Jo min försäkring hos Mapfre är nu uppsagd
2/ Min automatiska överföring av årsavgiften för försäkringen från banken till Mapfre är nu spärrad
3/ Istället har jag nu tecknat en ny försäkring
Efter noggrant övervägande valde jag att kontakta Katarina Ehrling (väldigt många rekommendationer) på Ech Seguros angående en ny försäkring. En sådan tecknades också med Liberty Seguros. Denna försäkring är betydligt mer omfattande (täcker fler saker samt har ett högre försäkringsbelopp) än den jag hade med Mapfre och dessutom är den faktiskt klart billigare än den jag hade med Mapfre. Så inte nog med att Mapfre varit helt värdelösa i sin hantering av mitt ärende utan de är också dyrare än de flesta andra försäkringsbolag.
Självklart vet jag ännu inte hur Liberty Seguros kommer att hantera ersättningen till mig om det återigen blir ett "skarpt läge". Om så blir fallet (vilket jag verkligen inte hoppas) lovar jag att återkomma med en "recension" av dom.
Ett bra erbjudande
Jag har två försäkringar hos dem, funkar bra, men en liten varning...Liberty Seguros
Så gäller nog för många olika typer av företag här nere (t.ex. internetföretagen), men tack för att du tipsade om detta.hej Liberty seguro var inte intresserad att betala tillbaka premien när jag sålde och hade 10månader kvar på försäkringen, använde agenten men som väntat hände ingenting, dom är piggare när premien skall betalas. mvh
Tack för påpekandet - skall hålla koll på detta. Så hade för övrigt även mapfre gjort med min årsavgift.Jag har två försäkringar hos dem, funkar bra, men en liten varning...
De höjer premien rutinmässigt varje år. Hör man då av sig och frågar varför och "hotar" med att byta bolag trollas plötsligt höjningen bort.
Ett bra erbjudande