Kenth
Känd medlem
Hej o tack för omtanken - hon är o.k. nu o tillbaka på jobbet. De ska operera hjärtat men får anstå tills viruset inte slukar all tid.Hej Kenth!
Hoppas din fru är bättre nu! Håller tummarna! Hemresa? Jag funderar på juni om planen går alltså.
Passet går ut i slutet på jul
Ja att dom frågade efter din ålder är ju inte konstigt även om det är riktigt fånigt. Du ser ju ung ut iofs!
Och att inte få sätta sig och vila en stund med den åldern är också fånigt. Får ju gå i 2 timmar på fm.
Spanien har flest poliser på 1 miljon invånare i Europa och inkl öststaterna har jag läst
Klart man ska följa restriktionerna men nu får man ju gå och fika eller äta och göra alla andra ärenden som
är många om man räknar upp dom. Hur hålla koll på dom tiderna. Och vilken fas man är i
https://www.sydkusten.es/sk/11/a/28955/fasligt-mycket-att-halla-reda-pa/
Ha det bra!! P ♥♥
Själv räknar jag med att bila upp i början av juni o då mitt pass räcker till 2022 kan jag åka i maklig takt Fick bilskatten via bilhandlaren i förra veckan då han lagt ut för den. Tänkte gå till SUMA och fixa autogiro o enl uppgift öppnar de 1 juni men med tanke på att de i vanliga fall brukar vara välbesökt så fixar jag det när vi kommer ned nästa g då det ju inte är ngn ko på isen. Egentligen måste man registrera om bilen efter en vecka som svensk medborgare enligt transportstyrelsen men då det lär dröja innan vi kör tillbaka den så kontaktade jag trafikpolisen o enligt dem är det helt o.k. förutsatt att man inte brukar bilen under tiden i Sverige.
Tack för ditt utlåtande ang mitt utseende - sånt slickar man i sig med förtjusning! Kan i.o.f. bero på att jag dagligen badar i getmjölk?! Har ju trots allt lämnat den tid då man såg ut som en befolkningskarta över Belgien i ansiktet och förhoppningsvis dröjer det innan man liknar en reliefkarta över alperna.
F.ö. var kollen godtycklig då det satt ett par tonåringar en bit bort och som passerade nålsögat så ingen regel utan undantag.
Ang. ditt pass kan säkert konsulatet vara behjälpligt med en förlängning om det behövs. De har begränsade öppettider f.n. o tidsbokning krävs men när jag behövde hjälp med vissa dokument för hemresan var de väldigt trevliga och tillmötesgående.
Så, får se när vi kan köra tillbaka - siktar på oktober då förhoppningsvis flyget har hämtat sig så vi kan återvända utan problem efter att ha kört tillbaka bilen.
Allt gott!