Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Undrar bara.......skattar ni inte för er vinst i Sverige ?
Vi skall annlita en firma som hyr ut vårt hus och det tar 30% och en årsavgift på 5000kr...
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Undrar bara.......skattar ni inte för er vinst i Sverige ?
Vi skall annlita en firma som hyr ut vårt hus och det tar 30% och en årsavgift på 5000kr...
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Hej Fralle blev du klokare av detta jag kan bara säga att du betalar bara skatt i et land i Spanien är det 19% du kan läsa mer om detta på www.abacoadvisers.com en fråga har ni någon skate representant i Spanien
Hej Fralle blev du klokare av detta jag kan bara säga att du betalar bara skatt i et land i Spanien är det 19% du kan läsa mer om detta på www.abacoadvisers.com en fråga har ni någon skate representant i Spanien
Oj, vad dyrt!
Hon som ser efter vår lägenhet när vi inte är där (har reg. firma) tar 10% av hyresintäkterna samt städavgift (som hyresgästen betalar).
Då sköter hon allt gällande förfrågningar/bokningar/betalningar och redovisar på Excelfil vilka som hyrt, när de hyrt samt den ekonomiska delen. Efter högsäsong för hon över till ägarens konto.
OBS! Vi slutade hyra ut efter sommaren 2014 (vi kände oss helobekväma med att ha främlingar i lägenheten) så om samma villkor gäller idag kan jag inte svära på. Jag vet inte heller om det blev några förändringar efter de ändrade kraven från myndigheterna.
Hon tar även en årsavgift för att se till lägenheten en gång i veckan (det kan bli varannan vecka ibland) och det är inga 5.000kr/år!
/Helen
Ett bra erbjudande
Helen1 Men hur var annonserar ni och får jag fråga vad ert ca pris och vem satte ert hyr pris ?
Har försökt att fråga här på forumet om olika och vad folk annvänder för företag men finns inte så många...
Jag är med dig ang att känna sig obekväm ,vi kommer att testa och se hur vi känner eftersom det är anntal år fören vi kan spendera tid där ..
Så har du något bra namn mrd god ref dela gärna med dig graciass
Jag fattar noll tyvärr )) för om man skall skatta både i Spanien och Sverige så kan man undra vad som blir kvar ..
Skulle ni kunna förklara igen för en tokstolla spainsmile
Man ska deklarera uthyrningen i båda länderna...sen får man dra av
skatten man betalat i Spanien. Skulle det bli så att skatten blir högre
i Sverige så får man betala mellanskillnaden men den blir säkert låg
eller ingen då det är generösa schablonavdrag där som man kan göra.
Huvuddelen av skatten betalas alltså i Spanien.
Men bäst ha en jurist/revisorsfirma som kan det hela då det alltid blir olika
åsikter vad som är rätt när det gäller uthyrning här på forumet.
Ingen idé att förlänga trådar, bättre att ta reda på vad som gäller med
kunniga som hjälper folk med deklarationer.
P :coolsmilie:
Hej p du har helt rätt och det beror på dubbelbeskattningsavtal mellan Sverige och Spanien har läst den men har inte blivit klokare så bäst ha en jurist graciass
Jag är påläst och kan det mesta om bostadsfrågor, köp och
sälj i Spanien. Skriver sällan nåt jag inte vet. Om jag inte vet och kan
så tar jag reda på det av folk som kan jag känner som är kunniga
och jobbar med frågorna. Vet jag inte säkert så skriver jag inget.
Men snart går det inte att skriva nånting utan att bli "missförstådd".
Jag vill att medlemmar ska får rätt information, det är viktigast!
P :coolsmilie:
Ett bra erbjudande