Men glöm nu inte att alla placeringar innebär en risk, har du inte råd, så satsa inte!
Ett mycket bra ràd som alla borde följa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men glöm nu inte att alla placeringar innebär en risk, har du inte råd, så satsa inte!
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett mycket bra ràd som alla borde följa
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tror nog man kan få ihop det med de bästa bitarna av att både bo i Sverige och i utlandet. Men visst är det trist att folk frågar; "vad jobbar du med"? "vad gör du"? Har ju ingen betydelse. Men kanske är det ett sätt att inleda ett samtal. Efter nästan fyra års boende och jobb i Peking så kändes det lite trist att flytta hem. Men Stockholm erbjuder mycket även för en nybliven pensionär och jag trivs väldigt bra. Och att tillbringa tid utomlands vill jag absolut inte undvara. Jag tar det jag tycker är bäst; båtliv i skärgården under svensk sommar, Stockholm förstås, utlandet under hösten-vintern, varvat med skidåkning, och mer vistelse i utlandet. Och utlandet har nu blivit Spanien. Det är jag väldigt glad för.Och så mycket prylar behöver vi inte hos oss...
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Dibo jag lever ungefär som du och tänker inte dö rikast på kyrkogården
In northern Europe and the UK, summer drought will alternate with extreme winter flooding as torrential rainstorms sweep in from the Atlantic - perhaps bringing storm surge flooding to vulnerable low-lying coastlines as sea levels continue to rise. Those areas still able to grow crops and feed themselves, however, may become some of the most valuable real estate on the planet, besieged by millions of climate refugees from the south.
In Europe, new deserts will be spreading in Italy, Spain, Greece and Turkey: the Sahara will have effectively leapt the Straits of Gibraltar. In Switzerland, summer temperatures may hit 48C, more reminiscent of Baghdad than Basel. The Alps will be so denuded of snow and ice that they resemble the rocky moonscapes of today's High Atlas - glaciers will only persist on the highest peaks such as Mont Blanc. The sort of climate experienced today in Marrakech will be experienced in southern England, with summer temperatures in the home counties reaching a searing 45C. Europe's population may be forced into a "great trek" north.
Ett bra erbjudande
Det har redan börjat så smått och nästa istid dröjer länge. Vad du kan göra är att betala klimatkompensation för flyget. Har man en fot i Spanien och en i Sverige så är det garderat.Försöker att leva så miljövänligt som det går för att vara rädd om vårt enda jordklot, som vi solidariskt bör vårda..thumb
Sen är det klart att man kan alltid göra mer.
Att flyga till Spanien vill jag göra ofta:sol:
Försöker kompensera genom att äta mindre kött och köpa närproducerat.
Men vilka kalla vintrar vi har haft här i Göteborg de senaste åren.
Då undrar man vart klimatuppvärmningen har tagit vägen:frusen:
Då tror man mer på dem som säger att istiderna kommer att gå i cykler på jorden, och det är dit vi är på väg.
En påverkan på miljön har jag märkt, och det är de dramatiska väderförändringarna, eller att det regnar så mycket sommartid (inte denna sommar dock). Tur att man sopsorterar och kör miljöbil iaf..
Sen tror jag att ovan nämnda scenario dröjer länge. Barnbarnbarnbarnsbarn kanske bör vara beredda.
Trevlig kväll från höstSverige/Emma
Så det som står här vill du inte tro på?Även om detta är OT men det här med miljöhysterin i Sverige är lite groteskt.
Det verkar ssom om svenskarna verkligen tror att de kan göra något med sitt eget beteende mot den globala miljön. Vi kan påverka närmiljön men inte mer.
Men så som vi gör det riskerar att skicka hela nationen till stenåldern.
Jag vet faktiskt ingen annan enskilld faktor som har använts så ofta som skäl för prisförhöjningar som miljön. Koldioxidskatter, miljöavgifter, moms på allt, oändliga utredningar, mm. Allt detta höjer vår kostnadsnivå gentemot våra konkuranter i utlandet. Vi blir fattigare till ingen nytta.
Miljöskatterna missbrukas av våra politiker till ofentligt slöseri, ingen vågar säga något för då är man per automatik miljöbov....
Om någon verkligen vill studera hyggleri så är det sk. miljöengagemanget mycket tacksamt objekt...
Även om detta är OT men det här med miljöhysterin i Sverige är lite groteskt.
Det verkar ssom om svenskarna verkligen tror att de kan göra något med sitt eget beteende mot den globala miljön. Vi kan påverka närmiljön men inte mer.
Men så som vi gör det riskerar att skicka hela nationen till stenåldern.
Jag vet faktiskt ingen annan enskilld faktor som har använts så ofta som skäl för prisförhöjningar som miljön. Koldioxidskatter, miljöavgifter, moms på allt, oändliga utredningar, mm. Allt detta höjer vår kostnadsnivå gentemot våra konkuranter i utlandet. Vi blir fattigare till ingen nytta.
Miljöskatterna missbrukas av våra politiker till ofentligt slöseri, ingen vågar säga något för då är man per automatik miljöbov....
Om någon verkligen vill studera hyggleri så är det sk. miljöengagemanget mycket tacksamt objekt...
Ett bra erbjudande