Så har jag då kommit ner till Torrevieja igen (kom i söndags kväll) och räknar med att bli kvar här till mitten av december.
Som det oftast är när man kommer ner så är det en del strul som måste lösas. Denna gång så fungerade inte min AC, men det var lätt fixat eftersom det bara var batterierna i fjärrkontrollen som hade sett sina bästa dagar.
Lite större problem var att wifi i lägenheten inte fungerade. Bestämde mig därför att ta en promenad till internetbolaget (Sattvplus/go fibra) och det är ju en bra bit att gå speciellt då för mig eftersom jag pga diverse led/muskel/ryggvärk just nu behöver hjälp av en krycka för att förflytta mig. Till råga på allt så gjorde mina värkande leder att när jag skulle skära upp mitt morgonbröd så gjorde min klumpighet att jag inte bara skar upp brödet utan också min tumme. Det var ett rejält djupt sår som blödde rejält - det verkade också värre än det var eftersom jag äter blodförtunnande medicin. Halvvägs till Gofibra så hade jag blött igenom alla lager med plåster och hushållspapper jag snurrat in tummen i och "hela handen" och kassen (där jag hade lite papper, samt routern) lyste blodrött så folk som mötte mig ryggade till. Jag smet då in på en restaurangtoalett där jag spolade ner det gamla papperet, tvättade av mig och påse, samt snurrade in tummen i nytt papper. När jag väl kom fram till Gofibra så frågade jag om de hade någon toalett eftersom handen började färgas röd igen. De hänvisade mig då till restaurangen bredvid där jag upprepade ovanstående procedur. Väl tillbaka hos Go Fibra/Sattvplus så fick jag reda på att de skulle skicka en reparatör för att kolla upp. När frågade jag - snart sa det. OK bra sa jag men tänk då på att jag nu först skall äta lunch innan jag går tillbaka och sedan tar promenaden ca 1 timme.
Jag gick sedan in på restaurangen bredvid och tog en öl och en matbit. Servitrisen såg dock lite förskräckt ut över min blodiga hand så när hon kom ut med ölen så hade hon med sig en rulle hushållspapper och ett gäng med stora plåster. Inte nog med det eftersom några minuter senare kom ytterligare en person ut (kanske en kallskänka/slaktare eller någon liknande som är van vid att hantera blodiga köttstycken
). Hon rengjorde min hand (och påsen) och satte på ett par rejäla plåster. Hon hävdade också att jag absolut måste uppsöka ett sjukhus för att på sytt eftersom skärsåret var rejält djup. Jag lovade göra så om det inte slutade blöda. Detta gjorde det dock ganska snart eftersom plåstret var riktigt bra och fungerade som ett tryckförband.
När jag sedan hade promenerat halva vägen hem ringde reparatören och då var han redan hemma hos mig och han sa sig ha kollat (utifrån) att det enda som var fel var att det inte fanns någon router ansluten. Nej det tro sjutton att så inte är fallet eftersom jag har den här......... Jag kollar när jag kommer hem och ringer dig sen sa jag.
Jag kopplade åter in routern när jag var tillbaka och den funkade fortfarande inte. Tänkte då ringa upp reparatören igen men det visade sig att han ringt på ett hemligt nummer så återuppringningen funkade inte.
Då gav jag upp för tillfället, men tidigt nästa morgon ringde någon från GO Fibra-kontoret upp mig och frågade om internet nu funkade vilket det så klart inte gjorde och hon lovade då att skicka en reparatör. 10 minuter senare kom han och det visade sig att det var kabeln till routern som det var fel på. Den byttes direkt och då funkade det.
ÄNTLIGEN tänkte jag, men hur fel hade jag inte. För när jag nästa morgon (den röda "Valenciadagen") skulle kolla mailen så fungerade det inte. Eftersom det var stängt överallt denna dag så var det inget jag kunde göra just då. Tidigt nästa morgon ringde jag återigen kontoret och undrade vad som hänt. Då visade det sig att mitt abonnemang hade gått ut. Jag var dock medveten om att det snart skulle göra så och därför hade jag frågat dom vid mitt tidigare besök om det var detta som var felet. De sa dock dock att så inte var fallet och att det inte skulle bli några problem när det löpte ut, eftersom allt skulle vara löst med banköverföring vid betalningen. Nu lät det inte så utan nu var inget fixat och jag skällde ut henne henne eftersom jag tidigare frågat om allt var OK. Jag vet inte kanske hade hon missuppfattat mig när jag var där och jag viftat med en blodindränkt näve framför henne, eller så hade jag bara yrat pga av blodförlusten.
Hon ville att jag skulle gå till banken och se till att jag fyllde i en blankett så att överföringarna funkade. Jag vägrade dock att ge mig ut på ytterligare en långpromenad, först till banken och sedan till dom och då gav hon upp och frågade istället efter mitt kortnummer och sedan att det skulle fixas inom några minuter, vilket det gjorde - så nu var allt OK
Sedan gav jag mig ut och köpte en stor datorskärm (som hade stulits vid inbrottet) och hittade en 24" sådan på PC-box (tack för tipset Rottweiler). Så nu kan jag både surfa och kolla på TV. Får väl köpa in en TV under nästa vecka så jag får lite större bild.
Mitt försäkringsärende har jag ännu inte hunnit göra något åt - förhoppningsvis hinns detta också med nästa vecka.