dichos y refranes

Dags igen:
No hay trabajo sin faltas. Finns inget felfritt arbete.
Cuantos hombres, tantos pareceres. Så många som män(niskor) så många åsikter.
Nadie nace enseñado. Ingen föds fullärd.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Rinconada, jag följer dicho y refranes på Twitter. Översätter och grubblar ett tag för att få ihop det, känner mig ofta fantasilös. Ibland mejlar jag min spansktalande granne i Torre, för lite vägledning. Oj, vad hon ska få hablar espanol med mig, framöver :-)

Ha de!

Tina

Vad bra att det gör någon nytta! Jag tänkte att man kanske lär sig ett och annat ord på detta sätt. Kan vara roligt för någon...

Om vänskap.

La memoria es como un mal amigo, cuando más falta te hace, te falla.
Minnet är som en dàlig vän, när du som mest behöver den, finns den inte där.

Quien no buscó amigos en la alegría, en la desgracia no los pida.
Den som inte letar efter vänner i bra tider, be inte om dem i dàliga tider.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
El amor lo vence todo. Kärleken övervinner allt.
La mejor almohada es la conciencia sana. Bästa huvudkudden är rent samvete.
:)

Mafalda

Hon har bra saker att säga...

Attachments

• MAfalda.jpg
    MAfalda.jpg
    34,5 KB · Visningar: 337
Detta är ett globalt dilemma för många, ung som gammal, barn som vuxen, kvinna som man. Den som uppfinner ett plåster för själen kommer att bli en oförglömlig hjälte värd Nobelpriset :love:.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

passar denna här?

Kan väl vara nån slags "dicho":

Attachments

• ensalada.jpg
    ensalada.jpg
    36,8 KB · Visningar: 351
Ha, ha, den är bra, men tack och lov, så har ju nu "chokladforskarna" kunnat påvisa nyttan av choklad, så nu behöver vi inte skoja längre om att den egentligen bör räknas som sallad ;:(.
rocio

Jag brukar citera detta själv, på svenska eller engelska också... Gillar choklad. Helst mörk, som ska vara nyttig.

veckans

lite spanska:

Attachments

• 1456053_715726631782564_1842273411_n.jpg
    1456053_715726631782564_1842273411_n.jpg
    40,1 KB · Visningar: 272

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Just!
Tyvärr blev dagens bild väldigt liten. Ni får använda förstoringsglas...(som jag):

Det var länge sen sist:
A la luz de la tea, no hay mujer fea.
I ett dåligt ljus (egentligen: torrvedssticka) finns inga fula kvinnor.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen