Köpprocess I Spanien

Jag skulle ha en egen advokat för själva köpet...denna "Luxenburgsadvokaten" är ju bara till för lånet
som måste dras hos notarien...samma process blir ju sen vid köpet...
Få se vad Kenth svarar...om han nu använde sånt lån...
Advokaten har sitt säte i Alicante o är engelsktalande men använde inte honom som sagt...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej - Nope, jag använde inte deras tjänster då den lägh vi köpte låg under deras minimilimit men om du vill så kan jag PMa SHBs kontaktperson här i Spanien + även den advokat som dom rekommenderar. Finns även ett namn till en tjej som hjälper till med bankkontakter förutsatt att man vill anlita SABADELL... Så hör utav dej vid intresse + lycka till!
Ja det vore helt klart intressant, tack!

När man har ett lånelöfte så är nästa steg att beställa en värdering. Värderingen beställs via Handelsbanken Marbella och lånet bekräftas av Handelsbanken Luxembourg när värderingen är klar. Bostaden måste vara färdigbyggd för att värderas och ha slutlicens på plats för att belånas.
.

Värderar SHB även objekt på Costa Blanca, om man vill låna?

Värderar SHB även objekt på Costa Blanca, om man vill låna?
Vi pratade med dem om värdering av ett hus i Altea så det kan de fixa. Hade en bra dialog med kontoret i Marbella men i slutänden valde vi en annan lösning. Advokaten SHB rekommenderar finns i Albir (det kanske finns fler).

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi pratade med dem om värdering av ett hus i Altea så det kan de fixa. Hade en bra dialog med kontoret i Marbella men i slutänden valde vi en annan lösning. Advokaten SHB rekommenderar finns i Albir (det kanske finns fler).
Det är nog samma + han är även svensktalande

Då e jag hemkommen och har hittat ett objekt som jag är starkt intresserad av! 3 rum och bra planlösning, man kan ta bort ett rum o få ett väldigt stort vardagsrum. Balkong och ligger på 7e våningen i sydöst, 7 min från stranden och 20 min promenad från historiska centrumet, vilket inte är helt fel.

Som förväntat bör det genomföras en större renovering men behöver inte göras dag ett utan det kan väntas med iaf ett år. Vilket är enl plan då jag vill kunna bo in mig lite innan jag river allt.

Har varit väldigt nervöst då jag inte har kunnat lägga det budet jag vill utan har behövt vänta på dels advokat och dels banken. Advokaten är nu styrt och de tycker kontaktet för budet ser bra ut.

Banken däremot har det gått lite tveksammare med. Skulle ha ett möte igår men han blev sjuk så tog igår kväll saken i egna händer och kontaktade Marbellakontoret för värdering. Lyckades styra nota simple och överföringen på förmiddagen som behövdes för att värderingen skulle kunna bokas.

Nu precis fick jag ett meddelande från mäklaren att värderingen är bokad för torsdag kl 9! Om nu inte den värderas till under 133,333€ så kommer mitt bud att läggas torsdag FM! Hoppas bara ingen hinner före mig...

Mäklaren fick det att låta som att jag vill göra saker o ting jättekonstigt iom att jag vill göra värderingen innan budet istället för tvärtom. Beror ju på bankens minimumgräns för mig men är det verkligen så ovanligt då man ändå måste göra den om man vill ha lån?

Nya trådar

Back
Toppen