Då e jag hemkommen och har hittat ett objekt som jag är starkt intresserad av! 3 rum och bra planlösning, man kan ta bort ett rum o få ett väldigt stort vardagsrum. Balkong och ligger på 7e våningen i sydöst, 7 min från stranden och 20 min promenad från historiska centrumet, vilket inte är helt fel.
Som förväntat bör det genomföras en större renovering men behöver inte göras dag ett utan det kan väntas med iaf ett år. Vilket är enl plan då jag vill kunna bo in mig lite innan jag river allt.
Har varit väldigt nervöst då jag inte har kunnat lägga det budet jag vill utan har behövt vänta på dels advokat och dels banken. Advokaten är nu styrt och de tycker kontaktet för budet ser bra ut.
Banken däremot har det gått lite tveksammare med. Skulle ha ett möte igår men han blev sjuk så tog igår kväll saken i egna händer och kontaktade Marbellakontoret för värdering. Lyckades styra nota simple och överföringen på förmiddagen som behövdes för att värderingen skulle kunna bokas.
Nu precis fick jag ett meddelande från mäklaren att värderingen är bokad för torsdag kl 9! Om nu inte den värderas till under 133,333€ så kommer mitt bud att läggas torsdag FM! Hoppas bara ingen hinner före mig...
Mäklaren fick det att låta som att jag vill göra saker o ting jättekonstigt iom att jag vill göra värderingen innan budet istället för tvärtom. Beror ju på bankens minimumgräns för mig men är det verkligen så ovanligt då man ändå måste göra den om man vill ha lån?