Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har också funderat i samma banor, kring mina föräldrar som är i 90 årsåldern men pigga. Nu har de husarrest och får inte träffa barn eller barnbarn. Jag handlar åt dem och ställer kassarna utanför dörren, och har ordnat så jag har deras mobila bankIDn och fullmakter för att kunna ordna andra ärenden. Men de mår verkligen inte bra av isoleringen och passiviteten. Som det ser ut är risken att de måste isolera sig tills det finns vaccin, vilket ta rminst ett år eller troligast mer. Är ju inte ett roligt sätt att tillbringa sina sista år... :-(Undra när vi som tillhör riskgruppen kan röra oss fritt i Spanien? Vaccin verkar ju dröja.
Utan vaccin så kan man ju ha otur och bli smittad om inte viruset är utrotat.
Tvivlar på att det blir möjligt till hösten om ett år är nog mer realistiskt. Jag sa upp mig för att pensionera mig i juni.
Drog tillbaka uppsägningen, jag kan lika väl jobba när jag ändå sitter hemma. Man kan ju inget annat göra än att avvakta och se hur det utvecklar sig.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Flockimmunitet kommer bidra till att det blir säkrare för personer i riskgruppen att röra sig fritt igen.
De kanske gör det nästa gång om det visar sig att den svenska modellen är den rätta vägen att gå.Varför kan inte den Spanska regeringen ta kontakt med den Svenska smittskydds myndigheten om hur Covid-19 skall bekämpas.
Så hade vi sluppit sitta i karantän.
Det var den hemskaste cynism jag läst om.Vad är du för en grym människa som tycker alla gamla ,sjuka och dom som har ett nedsatt immunförsvar kan stryka med så befolkningen bara utgörs av yngre och helt befriade från några sjukdomar.Är det ett aprilskämt och isåfall dåligtHelt rätt Mats.
Vi vet inte med säkerhet om flock- immunitet-experimentet lyckas med att göra svenska folket immuna i framtiden.
Oavsett utgång så blir Sverige ändå en vinnare till slut.
Under tiden som det oprövade svenska experimentet fortlöper med mass-ned-smittning av befolkningen så blir Svenska staten av med en massa tärande kostnader.
Man behöver inte ha ” raket-forskar-intelligens ” för att begripa att många sjuka människor kommer inte att klara av denna solidariska ner-smittnings-experiment med Covid-19.
De som är sjuka i cancer, är handikappade, har astma eller andra underliggande sjukdomar kommer troligtvis att stryka med, om de blir smittade av ett så dödligt lungvirus som Covid-19.
Efterhand som allt ebbar ut med virus och onödig befolkning, så blir det avsevärt mindre kostnader för svenska staten, därav kommer Sverige att bli en vinnare, oavsett utgång.
Ett nytt ekonomiskt starkt Sverige kommer att resa sig igen, som en på-nytt-född nation.
// Lotta
Jag försöker bara framföra detta på ett tydligt sätt.
Ett bra erbjudande
Nu får du allt ge dig ! Det är inte jag som har en cynisk inställning.
Det är de svenska myndigheterna som vill prova en ny flock-smittning metod av befolkningen med all dess grymma konsekvenser som kan hända ifall samtliga människor blir nedsmittade..
Vem är det du citerar som påstår att avsikten med att smitta ner befolkningen är att samhällsekonomin tjänar på att låta folk dö,Sverige blir en vinnare till slut.Jag har då aldrig hört detta ,men det påstår du och du är nog ensam i ditt struntpratNu får du allt ge dig ! Det är inte jag som har en cynisk inställning.
Det är de svenska myndigheterna som vill prova en ny flock-smittnings metod av befolkningen med all dess grymma konsekvenser som kan hända ifall samtliga människor blir nedsmittade..
Ett bra erbjudande